دوره آموزش سئو

Category: دسته‌بندی نشده Comments: No comments

دوره تخصصی سئو آیا از نقشه سایت استفاده می کنید؟
نقشه سایت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: لیستی از URL ها در سایت شما که خزنده ها می توانند با استفاده از آنها محتوای شما را کشف و فهرست کنند. یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از Google یافتن صفحات با بالاترین اولویت شما ایجاد پرونده ای مطابق با استانداردهای Google و ارسال آن از طریق Google Search Console است. اگرچه ارسال نقشه سایت جایگزین نیاز به پیمایش سایت مناسب نیست ، اما مطمئناً می تواند به خزنده ها کمک کند تا راهی به صفحات مهم شما بروند.

اطمینان حاصل کنید که فقط URL هایی را که می خواهید توسط موتورهای جستجو فهرست بندی شوند ، قرار داده اید و مطمئن باشید که به خزنده ها دستورالعمل های ثابتی را ارائه می دهید. به عنوان مثال ، اگر این URL را از طریق robots.txt مسدود کرده اید ، یک URL در نقشه سایت آموزش سئو خود قرار ندهید یا در نقشه سایت خود URL هایی را که به جای نسخه متعارف ترجیحی ، تکراری هستند ، قرار دهید (ما در فصل اطلاعات بیشتری در مورد متعارف سازی ارائه خواهیم داد 5 !)

درباره نقشه سایت XML بیشتر بیاموزید
اگر سایت شما هیچ سایت دیگری به آن پیوند ندارد ، هنوز هم می توانید با ارسال نقشه سایت XML خود در Google Search Console ایندکس را انجام دهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها یک URL ارسال شده را در فهرست خود قرار دهند ، اما ارزش امتحان کردن را دارد!

آیا خزنده ها وقتی می خواهند به URL های شما میزفا دسترسی پیدا کنند خطایی دارند؟
در روند خزیدن URL ها در سایت شما ، یک خزنده ممکن است با خطا روبرو شود. برای شناسایی URL هایی که ممکن است روی آنها رخ دهد – می توانید به گزارش “خطاهای خزنده” کنسول جستجوی Google مراجعه کنید – این گزارش خطاهای سرور را به شما نشان می دهد و خطاهایی پیدا نکرده است. پرونده های ورود به سیستم سرور همچنین می تواند این مورد را به شما نشان دهد ، و همچنین گنجینه ای از اطلاعات دیگر مانند فرکانس خزیدن ، اما از آنجا که دسترسی و کالبد شکافی پرونده های ورود به سیستم سرور یک روش پیشرفته تر است ، ما در راهنمای مبتدی به طور کامل در مورد آن بحث نخواهیم کرد ، اگرچه می توانید در اینجا درباره آن بیشتر بدانید .

قبل از این که بتوانید با گزارش خطای خزنده کار معناداری انجام دهید ، درک خطاهای سرور و خطاهای “یافت نشد” مهم است.

کدهای 4xx: وقتی خزنده های موتور جستجو به دلیل خطای مشتری نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند
خطاهای 4xx خطاهای کلاینت هستند ، به این معنی که URL درخواست شده حاوی نحو نامناسبی است یا برآورده نمی شود. یکی از رایج ترین خطاهای 4xx خطای “404 – یافت نشد” است. این موارد ممکن است به دلیل تایپی URL ، صفحه حذف شده یا هدایت خراب باشد ، فقط برای ذکر چند مثال. وقتی موتورهای جستجو 404 را بزنند ، نمی توانند به URL دسترسی پیدا کنند. هنگامی که کاربران به 404 برخورد می کنند ، می توانند ناامید شده و ترک کنند.

5xx Codes: هنگامی که خزنده های موتور جستجو به دلیل خطای سرور نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند
خطاهای 5xx خطاهای سرور هستند ، یعنی سروری که صفحه وب در آن قرار دارد نتوانسته درخواست جستجوگر یا موتور جستجو برای دسترسی به صفحه را برآورده کند. در گزارش “خطای خزش” کنسول جستجوی Google ، زبانه ای به این خطاها اختصاص داده شده است. این موارد معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که درخواست URL به پایان رسیده است ، بنابراین Googlebot درخواست را رد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع مشکلات اتصال سرور ، اسناد Google را مشاهده کنید .

خوشبختانه راهی وجود دارد که به جستجوگران و موتورهای جستجو بگویید صفحه شما منتقل شده است – هدایت 301 (دائمی).

404 صفحه سفارشی ایجاد کنید!
صفحه 404 خود را با افزودن پیوندهایی به صفحات مهم سایت خود ، ویژگی جستجوی سایت و حتی اطلاعات تماس ، سفارشی کنید. با این کار احتمال اینکه بازدیدکنندگان با 404 ضربه بزنند از سایت شما کم می شود.

درباره 404 صفحه سفارشی بیشتر بیاموزید
تصویری از هدایت یک صفحه به صفحه دیگر.

بگویید شما یک صفحه را از example.com/young-dogs/ به example.com/puppies/ منتقل می کنید . موتورهای جستجو آموزش تخصصی سئو و کاربران برای عبور از URL قدیمی به جدید به یک پل احتیاج دارند. آن پل یک تغییر مسیر 301 است.

وقتی 301 را اجرا می کنید: وقتی 301 را اجرا نمی کنید:
حقوق صاحبان سهام ارزش سهام پیوند را از مکان قدیمی صفحه به URL جدید منتقل می کند. بدون داشتن 301 ، مجوز از URL قبلی به نسخه جدید URL منتقل نمی شود.
نمایه سازی به Google کمک می کند نسخه جدید صفحه را پیدا و فهرست کند. وجود 404 خطا در سایت شما به تنهایی به عملکرد جستجو آسیب نمی رساند ، اما اجازه دادن به رتبه بندی / ترافیک صفحات 404 می تواند منجر به خارج شدن آنها از فهرست شود و رتبه بندی و ترافیک با آنها همراه باشد – البته!
تجربه ی کاربر اطمینان حاصل می کند که کاربران صفحه مورد نظر خود را پیدا می کنند. اجازه دادن به بازدیدکنندگان خود برای کلیک بر روی پیوندهای مرده ، آنها را به صفحات خطا به جای صفحه مورد نظر هدایت می کند ، که می تواند ناامید کننده باشد.
کد وضعیت 301 خود به این معنی است که صفحه به طور دائمی به مکان جدیدی منتقل شده است ، بنابراین از هدایت URL به صفحات بی ربط – URL هایی که محتوای URL قدیمی در آنها در آن زندگی نمی کند – خودداری کنید. اگر تدریس خصوصی سئو صفحه ای برای یک پرس و جو رتبه بندی کند و شما آن را به یک URL با محتوای مختلف 301 تبدیل کنید ، ممکن است در موقعیت رتبه قرار گیرد زیرا محتوایی که آن را به آن درخواست خاص مرتبط می کند دیگر وجود ندارد. 301 ها قدرتمند هستند – با مسئولیت پذیری URL ها را منتقل کنید!

شما همچنین می توانید 302 یک صفحه را هدایت کنید ، اما این باید برای حرکات موقت و در مواردی باشد که عبور از ارزش سهام لینک به اندازه ای نگران کننده نباشد. 302 ها به نوعی مانند دور زدن جاده هستند. شما به طور موقت از طریق یک مسیر خاص ترافیک را سیفون می کنید ، اما برای همیشه اینطور نخواهد بود.

مراقب زنجیره های هدایت باشید!
اگر Googlebot مجبور به انجام چندین هدایت باشد ، دسترسی به صفحه شما دشوار است. Google این “زنجیره های تغییر مسیر” را خطاب می کند و توصیه می کند تا حد ممکن آنها را محدود کنید. اگر example.com/1 را به example.com/2 هدایت می کنید ، بعداً تصمیم می گیرید که آن را به example.com/3 هدایت کنید ، بهتر است واسطه را حذف کرده و به سادگی example.com/1 را به example.com/3 هدایت کنید.

درباره هدایت زنجیره ها بیشتر بیاموزید
پس از اطمینان از بهینه بودن سایت برای قابلیت خزیدنی ، سفارش بعدی کسب و کار این است که مطمئن شوید می توانید ایندکس شود.

نمایه سازی: موتورهای جستجو چگونه صفحات شما را تفسیر و ذخیره می کنند؟
پس از اطمینان از خزیدن سایت ، اطمینان حاصل کنید که ایندکس می شود. درست است – فقط به این دلیل که سایت شما توسط یک موتور جستجو قابل کشف و خزیدن است لزوماً به معنای ذخیره شدن آن در فهرست سئوفاکس آنها نیست. در بخش قبلی مربوط به خزیدن ، ما در مورد چگونگی کشف موتورهای جستجو در صفحات وب شما بحث کردیم. فهرست محلی است که صفحات کشف شده شما ذخیره می شود. پس از اینکه خزنده صفحه ای را پیدا کرد ، موتور جستجو آن را دقیقاً مانند یک مرورگر ارائه می دهد. در حین انجام این کار ، موتور جستجو محتویات آن صفحه را تجزیه و تحلیل می کند. همه این اطلاعات در فهرست آن ذخیره می شود.

رباتی که کتاب را در کتابخانه ذخیره می کند.
برای کسب اطلاعات در مورد نحوه کارکرد فهرست بندی و اینکه آموزش خصوصی سئو چگونه می توانید سایت خود را به این پایگاه داده مهم تبدیل کند ، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا می توانم ببینم که یک خزنده Googlebot چگونه صفحات من را می بیند؟
بله ، نسخه پنهان شده صفحه شما عکس آخرین باری که Googlebot آن را خزیده است منعکس می کند.

Google صفحات وب را با فرکانسهای مختلف خزنده و ذخیره می کند. سایت های معروف و شناخته شده ای که مرتباً مانند https://www.nytimes.com ارسال می کنند ، بیشتر از وب سایت بسیار کم معروف برای شلوغی سمت راجر موزبوت ، http://www.rogerlovescupcakes.com ، بیشتر خزیده می شوند ( اگر فقط واقعی بود …)

با کلیک روی پیکان کشویی کنار URL در SERP و انتخاب “Cached” می توانید شکل پنهان شده یک صفحه را ببینید.

تصویری از محل مشاهده نتایج پنهان شده در SERP ها.
همچنین می توانید نسخه فقط متنی سایت خود را مشاهده کنید تا تعیین کنید آیا محتوای مهم شما به طور موثری خزنده و ذخیره می شود.

آیا صفحات از فهرست حذف شده اند؟
بله ، صفحات را می توان از فهرست حذف کرد! برخی از دلایل اصلی حذف URL ممکن است شامل موارد زیر باشد:

URL خطای “پیدا نشد” (4XX) یا خطای سرور (5XX) را برمی گرداند – این ممکن است تصادفی باشد (صفحه منتقل شده و تغییر مسیر آموزش کامل سئو 301 تنظیم نشده است) یا عمدی (برای حذف صفحه 404 ویرایش شده است آن را از فهرست حذف کنید)
URL دارای برچسب متنی noindex بود – این برچسب توسط مالکان سایت می تواند به موتور جستجو اضافه شود تا صفحه را از فهرست خود حذف کند.
URL به دلیل نقض دستورالعمل های وب مستر موتور جستجو به صورت دستی جریمه شده و در نتیجه آموزش عملی سئو از فهرست حذف شد.
قبل از دسترسی بازدیدکنندگان به صفحه ، خزیدن URL با افزودن رمزعبور مسدود شده است.
اگر فکر می کنید صفحه ای در وب سایت شما که قبلا در فهرست Google بود دیگر نمایش داده نمی شود ، می توانید از ابزار بازرسی URL برای یادگیری وضعیت صفحه استفاده کنید یا از Fetch as Google که دارای ویژگی “درخواست نمایه سازی” است استفاده کنید ارسال URL های جداگانه به فهرست. (جایزه: ابزار “واکشی” GSC همچنین دارای گزینه “رندر” است که به شما اجازه می دهد در صورت تفسیر Google از صفحه شما مشکلی داشته باشید).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>