پیستون موتور چیست ؟

هرچقدر پیستون قطر بزرگی داشته باشد سیلندر نیز باید با قطر بزرگتری باشد . ولی این قطر و وزن در موتورهای دیزل ممکن هست اساسی یکدیگر تفاوت داشته باشد. L نشان دهنده گژن پین اهمیت قطر کوچک، M بیانگر گژن پین مهم قطر متوسط و H معرف گژن پین با قطر بزرگ است. از معایب پیستون های آلومینیمی، انبساط بسیار بدنه ی آن است که طراحان بدون چاره می شوند به جهت خودداری از گریپاژ، پیستون را حیاتی لقی زیاد بسازند، مگر آن که دارای طرح هایی این انبساط را کاهش دهند. اما در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، گونه هایی که از جنس چدن هستند، همچنان کاربرد خویش را مراقبت کرده اند. اما پیستونهای چدنی بدنه بزرگتر و سنگینتری دارا‌هستند و در بعضی از ماشینهای دیزلی لبریز توان از آنان بهره میگیرند. البته روغنسوزی گونه های مختلفی دارد که در آتی تحلیل خوا‌هیم کرد . شاتون طبق معمول در قسمت چپ خود سوراخی به جهت روغن کاری داراست و همینطور حساس یک ساقه و دو سر هست و به طور معمول سرهای شاتونها مهم اندازههای متمایز هستند؛ به این صورت که سر ریز آن در سمت بالا و سر بزرگتر آن در سمت ذیل قرار داراست که دارای کمک پیچ و مهره به یکدیگر متصل میشوند، اما ممکن است در موتور بعضا از خودروها هر دو نوع سر شاتون به شکل یک پارچه باشد و برای مجزاسازی و یا نصب آنها، شاتون میل لنگ را به صورتی ساختهاند که قطعاتی که اساسی نیز جدا از هم هستند به نیز دیگر متصل شوند. همین معضل نیز ممکن می باشد به عوارض تحت ایجاد شود. فساد رینگها و نقص کارایی آنها ممکن می باشد در اثر نقص مونتاژ موتور باشد. میزان کار انجام شده در هر کورس هم برابر حاصلضرب فشار در تراز پیستون در جابه جایی پیستون است. هنگام ایجاد شاتون سعی می نمایند تا جایی که رویکرد داراست سبک ساخته شود اما حیاتی وجود سبکی به اندازهای محکم و طاقت فرسا هست که میتواند عمل خویش را به خوبی انجام دهد. اما از یک جایی به بعد نه روغن موتور و نیکی رادیاتور می تواند کاری کند و دما به شدت بالا می‌رود . اندازه رخنه عمودی پیستون،نشان دهنده مقدار ارتجاعی بودن آن است.حالت ارتجاعی بیش از میزان پیستون باعث لرزش و تکان زیاد پیستون در سیلندر می شود و هم آن را از شرایط اهمیت خویش بیرون می کند.در چنین حالتی نشتی گاز از حاشیه های پیستون،افزایش یافته روغن سوزی موتور دوچندان تر می شود. در همین دسته پیستون، برشی تمام در دامنه تولید میگردد تا از برخورد میللنگ اهمیت آن جلوگیری شود. همین پیستون برشی تا نصفه بدنه خویش دارد و وزنههای تعادل میللنگ از باطن این شیارها عبور میکنند. هنگامی پیستون های اتاقک بیضوی گرم می شوند شکل بیضوی خویش را از دست می دهند و گرد می شوند. در این هنگام پیستون به پایینترین حد خود آمده و به وسیله حلقه جذبی روغن که به دور این قطعه تعبیه شده , بهترین پیستون پژو روغن را جذب و حساس خود به بالا برده که هم خویش و هم دیواره سیلندر را روغنکاری میکند . همین رینگ کار عده کردن روغن از دیواره سیلندر را برای پرهیز از نفوذ آن به گوشه و کنار احتراق به کمک رینگ تراکم تکمیل می‌کند و چنانچه رینگ چگالی توده نمودن روغن را ناقص انجام داده باشد رینگ روغن آن را کامل میکند. حلقه روغن زمان حرکت پیستون، روغن را از دیواره سیلندر پاک می کند ولی دارای گذشت دوران می تواند دچارسایش گردد و حلقه های دیگر می توانند روغن را از میل لنگ به گوشه و کنار احتراق منتقل کنند. همین رینگها اهمیت خواص ارتجاعی بالای خود، هنگام انبساط به طور کامل به دیواره سیلندر چسبیده و مانع از نفوذ گازهای احتراق به خارج از فضای احتراق میشوند. این پیستون به طور معمول از آلیاژ آلومینیوم ساخته میشوند. از معایب پیستونهای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم می توان انبساط زیاد آن ها اشاره کرد که پیش از همین نیز به آن اشاره شد. پس از معلوم شدن نقص‌ خودرو، رگلاژ نزدیک ترین، دوست داستنی ترین و منصف ترین تعمیرکار را به شما معرفی خواهد کرد. استعمال از روغنهای نامرغوب می تواند یک عدد از دلایل خرابی پیستون باشد و همچنین عدم صحیح کار نمودن سیستم خنککاری خودرو، رانندگی نمودن زمانی که بدور موتور بالا است و… بیایید چنین موتوری را دارای 2 باله 3 متری به 206 بسته و موتور را پر‌نور نماییم . مهم درخواست خدمت از طرز رگلاژ، دیگر احتیاجی به مراجعه به تعمیرگاه فارغ از اطلاع از سروصدا و یا این که بسته بودن آن نخواهید داشت. به کلمه دیگر در هر دو کورس رفت و رجوع و برگشت توان اعمال نیرو خواهد داشت. در برخی از اتومبیلها مقاومت پیستون در علیه فشار، بر روی پیستون نشان دیتا میشود. به طور معمول استوانه، یک لوله فولادی یا چدنی فارغ از درز بوده که سطح داخلی آن به خوبی صیقل دیتا شده می باشد. وقتی که اتصالات شاتون به مهربانی روغنکاری نشوند. حرکت عمودی آن داخل سیلندر به وسیله شاتون، به حرکت چرخشی، تبدیل و به میل لنگ منتقل می شود. عملگرها می توانند مثل سیلندر حرکت خطی و نظیر موتور حرکت دورانی ساخت نمایند. هنگامی که پدال گاز را فشار میدهید از موتور اتومبیل صدای تق تق شنیده می شود که به آن یاتاقزدن نیز گفته میشود.

بهترین مترجم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort kameralı su tesisatçısıhtml nullednulled themesNovagraredfoxbetelf bar 1500Fiyatlarıbuy verified stripe accountMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeCialisMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma bomb bonanza oynaboom city oynasugar rush oynaTheta Healing Nediristanbul escort