7 راه ساده اما موثر برای از بین بردن سریع استرس

در زندگی، استرس مانند تغییر است – اجتناب ناپذیر است.

 

بسیاری از مردم استرس می گیرند، چه به دلیل کار، خانه یا سایر امور در فعالیت های روزمره ما باشد. حتی برخی از ما آنقدر به آن عادت می کنیم که آن را نادیده می گیریم و این واقعیت را می پذیریم که وقتی وجود دارد وجود دارد. با این حال، آیا می دانستید که استرس بیش از حد همیشه می تواند خطرناک باشد؟

 

در این پست وبلاگ، ما همه چیز را در مورد 7 راه ساده اما موثر برای دستیابی به کاهش استرس به شما خواهیم گفت.

استرس چگونه بر ما تأثیر می گذارد؟

استرس فقط احساسی نیست که ما در ذهن خود ایجاد می کنیم. این یک اتفاق واقعی است که بر وضعیت فیزیکی و روانی ما تأثیر می گذارد. آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید که “من احساس استرس دارم!”؟ مردم این را می گویند زیرا در واقع می توانند احساس کنند استرس تمام فیبرهای وجودشان را فرا می گیرد.

 

به نقل از فارسی کلاب هورمون های استرس در بدن ما می توانند واکنش مبارزه یا فرار را تحریک کنند. هر زمان که احساس استرس می کنیم، هجوم آدرنالین باعث می شود که ضربان قلب ما تندتر شود، تنفس ما نامنظم شود و ماهیچه های ما منقبض شوند. این ممکن است شدیدترین وضعیت در جهان نباشد، اما ما را در موقعیت بسیار ناراحت کننده ای قرار می دهد.

 

علاوه بر این، تجربه استرس بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات پزشکی دیگری شود، مانند:

 

سردرد
سوزش سردل
تنفس سریع و پی در پی
قند خون بالا
فشار خون بالا
سیستم ایمنی ضعیف شده
مشکلات معده
افسردگی
بیخوابی
ناباروری

استرس همچنین می تواند به دلیل به اصطلاح “استرس خوردن” باعث مشکلات دیگری مانند چاقی و دیابت شود. هر زمان که احساس استرس می کنیم، پرخوری می کنیم. اگر اصلاً ورزش نکنید، ممکن است بدتر شود.

7 کار ساده اما موثر برای کاهش استرس

هیچ درمانی برای استرس وجود ندارد زیرا در حالی که طبیعی است که در مقطعی از زندگی تحت استرس باشید، اما زمانی اتفاق می افتد که چیزی ما را تحریک می کند تا آن را احساس کنیم. ممکن است به طور کامل از بین نرود، اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم برای مدیریت سالم استرس انجام دهیم. با انجام این فعالیت های کاهش استرس، می توانیم استرس را بهتر مدیریت کنیم و از به خطر انداختن سلامت خود جلوگیری کنیم. این به نوبه خود به ما امکان می دهد زندگی با کیفیت بهتری داشته باشیم (و همچنین برای افراد اطرافمان مفید خواهد بود).

 

در اسپرسو میکر داروهای ضد استرس زیر وجود دارد که می توانید سعی کنید سطح استرس خود را کاهش داده و کنترل کنید:

1. به ورزش و سایر فعالیت های بدنی بپردازید

ورزش فقط برای تقویت بدن یا حفظ اندام شما نیست. همچنین به عنوان یکی از بهترین فعالیت های کاهش استرس در نظر گرفته می شود. اما آیا آزمایش بدنتان فقط باعث استرس بیشتر شما نمی شود؟ نه واقعا! همانطور که ورزش می کنید، هورمون استرس خود را کاهش می دهید و اندورفین ها آزاد می شوند. اندورفین برای بهبود خلق و خو و کمک به تسکین احساس درد شناخته شده است.

 

یکی از بهترین تمرینات برای کاهش استرس یوگا است. انجام حرکات یوگا قدرت و انعطاف پذیری ما را بهبود می بخشد که به نوبه خود تنش فیزیکی را آزاد می کند. تکنیک های تنفس عمیق نیز به ما کمک می کند تا به آرامش برسیم. علاوه بر این، تمرین یوگا نیاز به تمرکز و تمرکز زیادی دارد. هرچه توانایی خود را برای تمرکز بیشتر توسعه دهیم، بهتر می توانیم با مدیریت استرس مقابله کنیم. سایر ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی ایده‌آل که می‌توانید برای کاهش استرس انجام دهید پیاده‌روی، رقص و تای چی است.

2. به موسیقی گوش دهید

اگر در یک موقعیت استرس زا گیر کرده اید و نمی دانید چگونه خود را آرام کنید، آن بلندگو یا هدفون را وصل کنید و به موسیقی گوش دهید. گوش دادن به صداها نه تنها احساس شگفت انگیزی به ما می دهد، بلکه ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد و هورمون استرس مانند کورتیزول را کاهش دهد. بهترین کار این است که به موسیقی آرام بخش مانند موسیقی کلاسیک گوش دهید. اگر این مورد شما نیست، می توانید برای تسکین اعصاب خود به صداهای اقیانوس یا پرندگان گوش دهید.

3. ماساژ درمانی را امتحان کنید

اشاره کردیم که تنش عضلانی نیز یکی از دلایل استرس است. اگر در محل کار دفن شده اید و به دنبال تسکین سریع استرس هستید، ماساژ را امتحان کنید. ماساژ درمانی نه تنها شما را از درد و دردی که بدن شما احساس کرده است تسکین می دهد، بلکه به رهایی از تنش از عضلات شما نیز کمک می کند. این تجربه شما را کاملا آرام می کند و سطح استرس شما را کاهش می دهد.

 

دو روش وجود دارد که می توانید ماساژ درمانی دریافت کنید: می توانید آن را از اسپا دریافت کنید یا از پزشکی کایروپراکتیک کمک بگیرید. در ماساژ درمانی های معمولی، دردی که در بدن خود احساس می کنید را می توان کاهش داد زیرا ماساژ باعث جریان بهتر مایعات و انرژی در بدن می شود. در همین حال، کایروپراکتیک ها بر روی مفاصل، بافت های سخت و ستون فقرات ما تمرکز دارند. آنها ما را از طریق تمرینات توانبخشی و درمانی راهنمایی می کنند که به بهبود مشکلات سلامتی و تسکین درد در بدن ما کمک می کند که یک ماساژ معمولی نمی تواند انجام دهد.

4. از نوشیدنی های حاوی کافئین زیاد خودداری کنید (به جای آن چای را انتخاب کنید!)

نوشابه، نوشابه های انرژی زا، قهوه، همه ما می دانیم که چقدر طعم خوبی دارند و برای افزایش فوری انرژی چقدر عالی هستند. با این حال، آنها همچنین در ایجاد استرس فوری به شما خوب هستند. تمام این نوشیدنی ها حاوی کافئین هستند که فقط ممکن است استرس و اضطراب شما را افزایش دهد. اگر بخواهید برای بیدار نگه داشتن شما یک نوشیدنی بنوشید قابل درک است، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است برای سلامتی شما مشکل ایجاد کند.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس، کاهش مصرف کافئین است. نوشیدنی های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید و همچنان برای بدن خود معجزه کنید، درست مانند چای! در واقع، یکی از انواع شناخته شده چای که به کنترل استرس کمک می کند، چای بابونه است. بدون کافئین است و در هر جرعه مانند یک بغل است. حاوی خواص آرام بخش است که به آرام شدن بدن کمک می کند و همچنین به تسکین درد و التهاب کمک می کند.

5. تکنیک های تنفس را تمرین کنید

آیا تا به حال متوجه شده اید که هر زمان که احساس استرس یا آشفتگی می کنید، کسی به شما می گوید “نفس بکش”؟ به این دلیل که نفس کشیدن فقط برای اجازه دادن اکسیژن به بدن ما نیست، بلکه راهی برای کاهش استرس نیز هست. به همین دلیل است که یک تمرین مدیتیشن مانند یوگا تنفس بسیار زیادی را در اجرای ژست‌های آن‌ها لحاظ می‌کند – باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری داشته باشیم و سطح استرس خود را کنترل کنیم.

 

اگر به کاهش استرس سالم نیاز دارید، یک تمرین تنفس عمیق 3 تا 5 دقیقه ای را امتحان کنید. تنفس کوتاه و کم عمق فقط باعث می شود که شما بیشتر احساس اضطراب کنید، بنابراین بهتر است آن را به آرامی و عمیق تمرین کنید. این مراحل ساده را دنبال کنید:

 

در یک موقعیت راحت قرار بگیرید. (یا به پشت روی تخت دراز بکشید و یک بالش زیر سر و زانو قرار دهید یا روی یک صندلی بنشینید و سر، گردن و شانه های خود را به پشتی صندلی تکیه دهید.)

از طریق بینی نفس بکشید و شکم خود را با هوا پر کنید.

از طریق بینی نفس خود را بیرون دهید.

یک دست را روی شکم و دست دیگر را روی سینه قرار دهید.

همانطور که نفس می کشید، شکم شما باید بالا بیاید. همانطور که نفس بیرون می دهید، شکم شما باید پایین بیاید.

سه نفس عمیق دیگر بکشید.

6. نوع غذای مناسب بخورید

بله، حتی آنچه می خوریم بر سطح استرس ما تأثیر می گذارد. گاهی اوقات وقتی استرس داریم، سعی می کنیم با خوردن غذاها و تنقلاتی که چندان سالم نیستند، احساس بهتری داشته باشیم یا حواسمان پرت شود. این به نوبه خود در صورت عدم کنترل ممکن است به چاقی یا شرایط پزشکی شدیدتر مانند دیابت پیشرفت کند. به همین دلیل مهم است که آنچه می خورید را کاهش دهید یا فقط غذاهایی را بخورید که برای شما مفید است!

 

ممکن است حفظ یک رژیم غذایی سالم سخت باشد، اما انجام این کار واقعاً استرس را کاهش می دهد. از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنید و به جای آن برنامه غذایی خود را با افزودن میوه ها، سبزیجات و ماهی با سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 به لیست ایجاد کنید. با تدوین این برنامه غذایی و پایبندی به آن، بهتر می توانید استرس را مدیریت کنید.

۷- کمتر استرس داشته باشید، بیشتر بخندید

خنده همچنین به دلیل ترشح اندورفین که به بهبود خلق و خوی ما کمک می کند و سطح هورمون های استرس زا مانند کورتیزول و آدرنالین را کاهش می دهد، شناخته شده است. همچنین خندیدن باعث شادی مغز شما می شود.

 

اگر به دنبال تسکین سریع استرس هستید، خوب بخندید. برخی از کمدی ها را تماشا کنید، میم های خنده دار را مرور کنید، یا با دوستان خود وقت بگذارید. احاطه کردن با مثبت اندیشی یکی از بهترین تسکین دهنده های استرس است.

 

با یادگیری نحوه مدیریت استرس، شادتر زندگی کنید!

جلوگیری از استرس آسان نیست. اما درست مثل هر موضوع دیگری، تا زمانی که شروع نکنید به آنجا نخواهید رسید. تسکین دهنده های استرس ارائه شده در بالا ممکن است چندان آسان نباشد، اما اگر واقعاً می خواهید استرس را کاهش دهید و خود را قوی و سالم نگه دارید، عالی است که به آنها کمک کنید.

 

در اینجا در Life of Cha، ما می خواهیم به مشتریان خود کمک کنیم تا کیفیت زندگی بهتری را از طریق ابزارهای طبیعی تجربه کنند. اگر به نکات بیشتری در مورد چگونگی کاهش استرس نیاز دارید، شاید بخواهید نوشیدن چای بیشتر را برای تسکین اعصاب خود خشک کنید. ما مجموعه کاملی از چای های خوشمزه و سالم، به خصوص چای های بدون کافئین را داریم که به شما کمک می کند استرس را از بین ببرید و از زندگی حتی بهتر لذت ببرید.

منبع : healthline-pt

بهترین مترجم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort kameralı su tesisatçısıhtml nullednulled themesNovagraredfoxbetelf bar 1500Fiyatlarıbuy verified stripe accountMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeCialisMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma bomb bonanza oynaboom city oynasugar rush oynaTheta Healing Nediristanbul escort